TYDZIEŃ MÓZGU 2024

Z AKADEMIĄ GÓRNOŚLĄSKĄ

Mózg to najważniejszy z ludzkich organów, a zarazem – jeden z najbardziej skomplikowanych narządów.
Taki, o który trzeba nieustannie dbać. Każdego dnia.

Dlatego organizujemy Światowy Tydzień Mózgu w Akademii Górnośląskiej. Dzięki naszym specjalistom dowiecie się między innymi o:

- zdrowej diecie dla mózgu,

- psychologii poznawczej i pamięci,

- zachowań społecznych,

- wychowania oraz tożsamości płci.


Widzimy się już 11 marca!

11 – 17 marca 2024

Link

LINK DO PRELEKCJI ONLINE

PRELEGENCI

Ewa Bensz-Smagała

dr Aleksander Wolski, prof. AG

Olga Ptak

dr Iwona Burka


Kinga Kuberek

Alicja Grzenik

Katarzyna Szczepańska

Helena Nikoniuk

Izabela Pondo

Bernadetta Bieszczanin

Oliwia Trójniak

Olga Kraska

dr Małgorzata
Prejsnar -Skrupska

Michał Sosin

Jakub Chomin

PROGRAM WYDARZENIA

18:30 - 19:40

Teoria zła - czy w każdym z nas kryje się agresja?

Online - Ewa Bensz-Smagała

11:00 - 12:00

13:00 - 14:00

11 marca 2024


Kreatywność w dobie AI

Online - dr Iwona Burka

Pamięć bez dna - mnemotechniki w szkolnej ławce

Stacjonarny - Ewa Bensz-Smagała

12 marca 2022


17:00 - 18:45

Mózg przedsiębiorcy- czy pracuje inaczej, czyli słów kilka o neuroprzedsiębiorczości i elastyczności poznawczej

Online - Kinga Kuberek

19:00 - 20:00

Silnik ferrari, hamulce rowerowe. Mózg a ADHD.

Online - Alicja Grzenik

13 marca 2024


10:00 - 12:00

Mózg kłamców: jak mózg pozwala nam kłamać i jakrozpoznaje kłamstwa innych?

Stacjonarnie - Izabela Pondo

Co zrobić, aby mieć zdrowy i sprawny mózg?

Stacjonarny - dr Małgorzata Prejsnar-Skrupska

12:15 - 13:15

16:30-17:30

Czym jest neuroróżnorodność?

Online - Bernadetta Bieszczanin

Socjalizacja i wychowanie jako narzędzia kreacji ludzi posłusznych

Online - dr Aleksander Wolski

17:40 - 19:00

14 marca 2023


15:15 - 16:15

Mamy czy rozwijamy? Neuronaukowe wyjaśnienia tożsamości płciowej

Online - Katarzyna Szczepańska

17:15 - 18:15

Włochate słowa i kolory liczb, czyli to, o czym nie rozmawiamy z innymi.

Online - Olga Ptak

17:45 - 18:45

Ciesz się drogą, a nie celem podróży, czyli dlaczego nie nauczysz się języka w 30 dni

Online - Olga Kraska

15 marca 2023


11:00 - 12:00

Dynamiczna Nauka: Jak gesty wspierają proces nauki

Online - Oliwia Trójniak

Sztuczna inteligencja (AI) to nie tylko technologia, która zmienia nasz świat, ale także źródło inspiracji i wyzwań dla ludzkiej kreatywności. Jak AI wpływa na naszą zdolność do tworzenia sztuki, poezji, muzyki czy wynalazków? Czy AI może zastąpić nas w tych dziedzinach, czy raczej współpracować z nami i pomagać nam się rozwijać? Czy AI sama może być kreatywna? Zapraszamy na prelekcję, która pokaże, jak AI zmienia nasze postrzeganie i praktykę kreatywności, oraz jak możemy wykorzystać jej potencjał do tworzenia nowych form wyrazu i rozwiązywania problemów. Dołącz do nas i odkryj, jak być kreatywnym w dobie AI!

Tożsamość płciowa, płeć psychologiczna, płeć społeczna, płeć odczuwana - aktualne podejścia neuronaukowe i najnowsze rozważania. Jak się nie pogubić w rozwijających się pojęciach? Płeć - zaprogramowana od pierwszych chwil życia mózgu czy rozwijana przez całe życie? Czy istnieją w mózgu struktury decydujące o płci? Skąd się bierze i czym jest transpłciowość? Czy płeć w ogóle da się "zmienić"?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego ludzie kłamią i co się dzieje wtedy w ich mózgu? Czy możliwe jest naukowe wykrycie nieuczciwości? Podczas prelekcji zanurzymy się w fascynujący świat neurobiologii kłamstwa. Eksplorując zagadnienia komunikacji niewerbalnej, nauczymy się, jak ciało wyraża to, czego nie mówią usta. Przez serię ćwiczeń z komunikacji niewerbalnej, będziemy badać, jakie sygnały wysyła nasz mózg, gdy nie mówimy prawdy. Na koniec uczestnicy będą mieli okazję wcielić się w rolę śledczych, w której będą analizować zachowania, wyłapywać sprzeczności i nieścisłości, by ostatecznie rozpoznać, kto z uczestników kłamie.

Synestezja (z gr. syn – współdzielenie i aisthesis – odczuwanie, postrzeganie) w medycynie określana jako stan neurologiczny, a nawet choroba, w której dochodzi do nietypowego odbioru rzeczywistości za pośrednictwem zmysłów - pewne bodźce wyzwalają więcej niż jeden zmysł. Fascynujące zjawisko, będące udziałem wielu z nas, o którym jednak wciąż wstydzimy się rozmawiać. Ściślej mówiąc - wstydzimy się przyznać, że nasze zmysły wychodzą poza wyznaczone im ramy. Doskonale pamiętam dzień, gdy w czasie studiów prowadziliśmy analizę porównawczą "Wydrążonych ludzi" T. S. Eliota. Gdy mój ulubiony wykładowca zaczął opowiadać o przewadze włochatych, ciężkich słów w jednym z tłumaczeń, na sali zapanowała konsternacja. Kilka miesięcy temu, po 15 latach od naszego ostatniego spotkania, ten wykładowca prowadził spotkanie autorskie w Państwowym Instytucie Wydawniczym z okazji premiery mojej książki. Zawsze rozumiałam, o czym mówi.

W jaki sposób zapamiętać obszerne partie szkolnego materiału? Czy to prawda, że nasza pamięć właściwie... nie ma końca? Neurobiologia pamięci jest nieco bardziej skomplikowana. Można jednak wspomóc się różnymi technikami, znanymi od czasów starożytnych... Jeśli chcesz przekonać się, co łączy Sokratesa z pałacem oraz jak szybko zapamiętać długie listy słów - zapraszamy na warsztat dla uczniów!

Podczas prelekcji poruszony zostanie temat neuroróżnorodności. Poznamy odpowiedzi na takie pytania jak czym właściwie jest neuroróżnorodność, jak społeczeństwo może lepiej zrozumieć i akceptować neuroróżnorodność, jakie czynniki wpływają na neuroróżnorodność?

Prelekcja dotycząca ruchu w procesie nauki oraz metody TPR (Total Physical Response) jest poświęcona interaktywnemu podejściu do nauczania języków obcych. Podczas prezentacji omawiane są zalety wykorzystania ruchu i aktywności fizycznych w procesie edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem metody TPR, która opiera się na zasadzie "słuchaj i reaguj". Uczestnicy prelekcji dowiadują się, w jaki sposób zaangażowanie ciała może wspomagać pamięć, rozumienie i przyswajanie nowej wiedzy, zwłaszcza w kontekście nauki języków obcych. Prezentowane są praktyczne techniki i strategie, które można zastosować zarówno w klasie, jak i w indywidualnym nauce, aby wzbogacić doświadczenia edukacyjne i zwiększyć skuteczność przyswajania materiału.

Człowiek całkowicie zdrowy psychicznie i moralny nie istnieje... Czy faktycznie tak jest? Jak na przestrzeni wieków oceniano i decydowano o tym, skąd bierze się agresja i zachowania psychotyczne? Czy każda osoba, która nie posiada empatii zostaje mordercą? Jak pokazują nam najciekawsze eksperymenty z dziedziny psychologii, bardzo łatwo możemy się pomylić. Zapraszamy na prelekcję, podczas której dowiesz się, jak w toku ciekawych badań i eksperymentów określono źródła ludzkiego zła.

Głównym wątkiem prelekcji jest charakterystyka dwóch mechanizmów kreacji jednostki w strukturze społecznej – procesów socjalizacji i wychowania. Procesy zostaną zdefiniowane, przedstawione różnice między nimi, ich funkcje i podział. Jednak przede wszystkim osią prelekcji będzie analiza ich wpływu na kreację jednostki, jako elementu struktury społecznej. Kreacji, która nie ma służyć rozwojowi jednostki, tylko zachowaniu trwałości struktury a jednostka jest w tym procesie traktowana narzędziowo.

Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z ogólną budową mózgu oraz jego najważniejszymi funkcjami. Będą mieli okazję usłyszeć o zmianach strukturalnych i funkcjonalnych zachodzących w mózgach nastolatków, co jeszcze mocniej zachęci młodych uczestników do szczególnej dbałości o ten niezwykły narząd. Zaprezentowana zostanie wiedza w zakresie jak mądrze dbać o funkcjonowanie mózgu poprzez:

- Odpowiedni sen

- Aktywność fizyczną

- Prawidłowe żywienie

- Radzenie sobie ze stresem

- Rozwój intelektualny jako doskonały trening mózgu

- Unikanie wszelkich używek w aspekcie uzależnień od substancji psychoaktywnych i zachowań behawioralnych

- Utrzymanie dobrych relacji i strony emocjonalnej swojego życia

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję usłyszeć o najnowszych badaniach jak jelita i mikrobiom wpływają na pracę mózgu, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom neuroprzekaźników, m.in. dopaminy, serotoniny, acetylocholiny, GABA, glutaminianu, jaka jest rola oksytocyny, endorfin, a także jak wspomóc neuroplastyczność? Czy są bezpieczne i skuteczne suplementy wspierające mózg? Uczestnicy zostaną zachęceni do dbania o funkcjonowanie ich mózgów, bo zdrowy mózg, to sprawny mózg!

Czy mózg ludzi przedsiębiorczych jest inny? Co wpływa na to, że jednym się udaje realizować marzenia, a inni stoją w miejscu? Czym jest elastyczność poznawcza i czy można nauczyć się „myśleć i funkcjonować jak „człowiek biznesu” ? Jeśli interesuje Cię jakimi metodami i ćwiczeniami pobudzić Twój mózg do kreatywnego myślenia i przedsiębiorczego działania- ten warsztat jest dla Ciebie!

Czym właściwie jest ADHD? Jaki to mózg z ADHD? Jak funkcjonują osoby z ADHD i dlaczego w taki sposób? Jak sobie radzić mając ADHD bądź, jak odnaleźć się w relacji, w której jedna ze stron ma ADHD? To tylko kilka pytań, na które poznamy odpowiedź podczas tego webinaru.

W prelekcji opowiem o tym, jak pokochać proces nauki, zaakceptować wolne postępy i mądrze planować naukę oraz przerwy. Rozprawimy się z mitem motywacji i presją ciągłego "chodzenia pod górkę". Ponadto pomówimy, o tym jak oceniać swoje postępy jako dorosły uczący się samodzielnie lub z lektorem - jak ocenić rzeczywiste umiejętności i oderwać się od literkowego systemu oceny kompetencji językowych? Poza tym omówię, jak skracać materiał i wybierać te zagadnienia, które faktycznie będą nam potrzebne. Opowiem też jak się nie zmęczyć i nie znużyć się nauką języka i odnaleźć swoje "dlaczego?"

13:20 - 14:30

Żywienie a praca mózgu

Stacjonarnie - Helena Nikoniuk

Czy możemy wpłynąć na pracę naszego mózgu odpowiednio skomponowanym posiłkiem? Od lat nauka szuka metod na poprawę koncentracji, zapamiętywania, poprawy szybkości reakcji na bodziec. Obecnie powszechnie już wiemy, iż takie substancje jak kwasy Omega 3 oraz jego frakcje jak EPA, DHA czy ALA mają wpływ na poziom funkcjonowania mózgu ale czy tylko one ? Wiemy również, iż brak posiłków w ciągu dnia powoduje u nas zmiany nastroju i zaburzenia koncentracji. Podczas prelekcji będzie można się dowiedzieć jakie substancje spożywcze wpływają na pracę mózgu pozytywnie a jakie negatywnie, które substancje poprawiają nam nastrój a które go tylko obniżają. W toku prelekcji wykorzystane zostaną przykłady produktów i kompozycji potraw wykorzystywanych w praktyce dietetyka klinicznego.

16 marca 2023


17 marca 2023


18:30 - 19:30

Sieć spoczynkowa mózgu (DMN) - jak pracować z głosem wewnętrznym, który nie zawsze nas wspiera.

Online - Michał Sosin

Prelekcja poświęcona będzie tematyce Sieci Spoczynkowej Mózgu (DMN), znanej także jako "Default Mode Network" (Sieć Trybu Domyślnego). DMN to sieć neuronalna aktywna w stanie spoczynku, która jest związana z introspekcją, samorefleksją oraz przetwarzaniem myśli o sobie i innych. W trakcie naszej prezentacji zgłębimy nie tylko działanie tej sieci, ale także omówimy praktyczne aspekty związane z jej wykorzystaniem. Dowiesz się, jak DMN wpływa na naszą zdolność do kreatywności, rozwiązywania problemów oraz samoregulacji emocjonalnej. Przedstawimy także techniki pracy z DMN, które mogą być wykorzystane w celu poprawy koncentracji, redukcji stresu oraz zwiększenia efektywności umysłowej. Nie zabraknie również praktycznych wskazówek dotyczących medytacji, mindfulnesu i innych metod, które pomagają w harmonizacji pracy z tą fascynującą siecią neuronalną. Dołącz do naszej prelekcji, aby zgłębić tajniki Sieci Spoczynkowej Mózgu i odkryć, w jaki sposób możesz wykorzystać jej potencjał do poprawy jakości swojego życia oraz pracy umysłowej.

12:10 - 13:15

Ucieczka od rzeczywistości - w teorii i praktyce

Stacjonarnie - Jakub Chomin

Zaangażowanie w wykreowany, fikcyjny świat lub historię pozwala niekiedy oderwać się od codzienności, uciec w dopiero poznawane, fantastyczne miejsca i być świadkiem niezwykłych wydarzeń! Co zatem sprawia, że jestesmy w stanie porzucić rzeczywistość? Czemu to robimy? I co to ze sobą niesie? W czasie prelekcji postaramy się znaleźć odpowiedzi na te kilka pytań, a być może zadać kilka innych.

REJESTRACJA NA WYDARZENIE

udział bezpłatny

Wybierz dzień:
11.03.2024 PONIEDZIAŁEK
12.03.2024 WTOREK
13.03.2024 ŚRODA
14.03.2024 CZWARTEK
15.03.2024 PIĄTEK
16.03.2024 SOBOTA

PATRONI I PARTNERZY

PATRONAT MEDIALNY

DODATKOWE INFORMACJE O PRELEGENTACH

Iwona Burka

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, wykładowca uczelniany, adiunkt w Akademii Górnośląskiej w Katowicach, trener biznesu, uczestnik konferencji naukowych krajowych i międzynarodowych, autor i współautor licznych publikacji z zakresu systemów zarządzania, filozofii Kaizen i koncepcji Lean, w tym książki "Lean Service w teorii i praktyce" poświęconej problematyce eliminowania marnotrawstwa w organizacjach usługowych. W swoich działaniach łączy pracę naukową z praktyką w biznesie. Od ponad dwudziestu lat usprawnia procesy w organizacjach, prowadzi doradztwo dla przedsiębiorstw, treningi biznesowe, lektoraty i webinary. Jej pasją jest upraszczanie, eliminowanie marnotrawstwa, złożoności i skomplikowania, a co za tym idzie zwiększanie produktywności. Jest, jak sama siebie określa: „Simplicity Designerem”, który nieustannie doskonali swój mindset, rozwijając i promując różne sposoby myślenia. Chodzi o to, by radzić sobie w świecie złożonym, skomplikowanym, niejednoznacznym i niepewnym – w świecie, w którym nasze aktywności coraz częściej zastępują maszyny i algorytmy. Jako pasjonatka efektywnego działania, skupia się też na mądrym i sprawnym uczeniu się, włączając w procesy edukacyjne myślenie twórcze, krytyczne, produktywne oraz wizualne. W Akademii Górnośląskiej opiekuje się Kołem Naukowym Zarządzania „Modny Umysł”.

Olga Ptak



Neurologopedka, terapeutka dziecięca, założycielka i prezeska Fundacji „Kto ukradł jutro?” wspierającej dzieci niepełnosprawne i zagrożone niedostosowaniem społecznym oraz ich rodziny; absolwentka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, integracji sensorycznej z diagnozą i terapią dzieci, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera. Autorka kilku książek i kilkuset recenzji teatralnych napisanych dla „Dziennika Teatralnego”. Jej hobby to kryminalistyka – ukończyła 12 certyfikowanych kursów w Centrum Kryminalistyki i Medycyny Sądowej w Gdańsku. Uwielbia komiksy paragrafowe, dedukcyjne planszówki detektywistyczne i interaktywne gry książkowe przepełnione zagadkami logicznymi.

dr Aleksander Wolski, prof. AG

Doktor nauk społecznych w zakresie socjologii, profesor Akademii Górnośląskiej, długoletni wykładowca (w kraju i zagranicą), promotor i prelegent na wielu konferencjach naukowych. Od 2021 profesor Górnośląskiej Szkoły Handlowej. Autor artykułów z zakresu socjologii (głównie mezostruktur społecznych, społeczności lokalnych, zastosowania komunikacji społecznej i konsultacji społecznych). W obszarze działalności akademickiej zajmował stanowiska: kierownika ośrodka zamiejscowego, pełnomocnika dziekana, pełnomocnika rektora, aktualnie dziekana. Prócz obszaru akademickiego zaangażowany w pracę z osobami uzależnionymi od alkoholu, analizy społeczne dla przemysłu energetycznego i wydobywczego. Długoletni praktyk z zakresu rozwoju osobistego. W charakterze eksperta wielokrotny uczestnik audycji radiowych i telewizyjnych. Od 2016 roku współpracuje z władzami samorządowymi Śląska, Opolszczyzny, Dolnego Śląska, Urzędem Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu oraz Ministerstwem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (aktualnie Ministerstwa Infrastruktury) w kwestii rewitalizacji Odrzańskiego Szlaku Wodnego. Od września 2017 roku powołany w skład zespołu doradczego ds. rozwoju żeglugi śródlądowej na terenie województwa śląskiego. Od grudnia 2017 powołany do Grupy roboczej ds. rozwoju lokalnego i regionalnego oraz spraw społecznych Komitetu Sterującego ds. Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych (komisja ekspercka). Od maja 2018 roku uczestniczę w pracach Zespołu ds. Żeglugi Śródlądowej na Odrze przy Wojewodzie Dolnośląskim. Z dniem 16 czerwca 2020 r. powołany na członka Państwowej Rady Gospodarki Wodnej 5. kadencji na lata 2020-2024

Kinga Kuberek

przedsiębiorczyni i trener kompetencji miękkich z ponad 20-sto letnim stażem w korporacjach międzynarodowych. Członek Polskiej Izby Coachingu. Certyfikowany konsultant i coach kryzysowy oraz coach biznesu. Członek Rady Biznesu Akademii Górnośląskiej, doradca zarządów firm. Matka, żona, pani domu. Propagatorka Long Life Learning- twierdzi, że na naukę nigdy nie jest za późno, a ona sama nas odmładza. Właśnie w wieku 46 lat rozpoczyna kolejne studia magisterskie…

Alicja Grzenik

Studentka piątego roku psychologii (specjalność – psychologia kliniczna). Wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Psychologii Stosowanej Akademii Górnośląskiej, gdzie podejmuje działania mające na celu pozyskiwanie partnerów merytorycznych Koła, współorganizuje konferencje i wydarzenia mające na celu popularyzację nauki. Prelegentka licznych wydarzeń popularno-naukowych, współautorka poradników z obszaru psychologii. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli oraz zajęcia z efektywnej nauki i kreatywności dla dzieci.

Katarzyna Szczepańska

Jest studentką 4-tego roku psychologii. Od lat zgłębia wiedzę o ludzkiej seksualności i tożsamości, zainteresowana pojęciem inkluzywności i siłą różnorodności. Początkująca pisarka powieści, w których chętnie porusza tematy kształtowania się tożsamości, procesów psychologicznych i interpersonalnych interakcji.

Izabela Pondo

Studentka psychologii oraz członek Koła Naukowego Psychologii Stosowanej Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Wolontariusz i kolider projektu Akademii Przyszłości w oddziale w Gliwicach. Na co dzień pracuje z dziećmi prowadząc zajęcia TUS (Trening Umiejętności Społecznych) oraz warsztaty psychoedukacyjne dla szkół. Interesuje się przede wszystkim neuropsychologią, psychodietetyką oraz zaburzeniami takimi jak depresja, ADHD, spectrum autyzmu oraz zaburzenia osobowości. Swoją przyszłość wiąże z pracą jako psycholog dzieci i młodzieży, a także z uzyskaniem uprawnień psychoterapeuty. Prywatnie miłośniczka maratonów górskich i kryminałów.

Ewa Bensz-Smagała

Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, terapeuta. Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii Akademii Górnośląskiej w Katowicach, pomysłodawca i koordynator konferencji popularno-naukowych takich jak: Neuroróżnorodni, Neuroefektywni. Pracuje również jako trener i terapeuta w nurcie poznawczo-behawioralnym. Obecnie realizuje ścieżkę specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Większość pracy zawodowej poświęca dzieciom, stara się szczególnie pomagać i rozwijać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi diagnozę dzieci ze spektrum autyzmu ADOS-2 oraz badania pod kątem zaburzeń koncentracji uwagi i ADHD. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, pomagając w codziennej nauce i treningu zdolności poznawczych.

Helena Nikoniuk

Jest magistrem dietetyki klinicznej. Z dietetyką związana jest ponad 20 lat - to jej pasja i zawód. Pracuje w poradniach na terenie Bytomia i Tarnowskich Gór oraz przyjmuje pacjentów on-line. Swoje porady, przepisy umieszcza w blogu na stronie Dietetyka Rodzinna. Wielokrotnie prowadziła prelekcje dotyczące zdrowego odżywiania w szkołach podstawowych oraz kursy dietetyczne dla uczniów szkół średnich oraz dorosłych, którzy otrzymywali certyfikat doradcy żywieniowego. Udziela się społecznie w akcjach edukacyjnych, dniach zdrowia dla mieszkańców Tarnowskich Gór i Bytomia propagując zdrowy styl życia zarówno wśród dzieci, dorosłych jak i seniorów. Prywatnie jest matką trójki dzieci, uwielbia gotować, chodzić po górach i kocha zwierzęta.

Bernadetta Bieszczanin

Współzałożycielka SPEKTRUM WRAŻLIWOŚCI, platformy wsparcia i wiedzy o neuroróżnorodności. Od 6 lat zaangażowana w tworzeniu przestrzeni inspiracji, poszukiwania skutecznych metod i nowego spojrzenia na neuroróznorodność w rodzinie i biznesie. Wcześniej przez 20 lat wprowadzała i tworzyła programy telewizyjne w TVP2 (w tym min: autorka ”Pytania na śniadanie”) zarządzała zespołami producenckimi i redakcyjnymi. Teraz przede wszystkim poszukuje i wspiera rozwiązania biznesowe oparte o idee neuroróżnorodności i inkluzywności. Realizuje projekty przyczyniające się do wyrównywania szans i włączania defaworyzowanych grup społecznych, osób neuroatypowych.

Michał Sosin

Trener & mentor komunikacji empatycznej. Certyfikowany praktyk Resonant Healing, Trener NVC w trakcie certyfikacji, praktyk NLP, certyfikowany moderator Mastermind ProNa rynku pracy od 2007 roku. Współtwórca sukcesu DocPlanner (ZnanyLekarz.pl), w obszarze Enterprise B2B w Europie i Ameryce Łacińskiej. Dzieli się doświadczeniem zdobywanym przez lata pracy w międzynarodowym środowisku o dużym zróżnicowaniu kulturowym. Karateka i trener karate, życiowy mulitinstrumentalista, tata.

Oliwia Trójniak

Nauczanie to moja wielka pasja, którą aktywnie dzielę się w mediach społecznościowych pod pseudonimem Bee Smart by Oliwia. Na co dzień wprowadzam dzieci i młodzież w świat języka angielskiego oraz matematyki. Stosuję przy tym różne metody nauki - mnemotechnikę, sketchnoting oraz metodę TPR. Poprzez kreatywne ćwiczenia, zabawne gry i inspirujące zajęcia stawiam sobie za zadanie rozbudzić ciekawość oraz zachęcić do samodzielnej eksploracji języka angielskiego oraz matematyki.

Od 2020 roku prowadzę kameralne studio języka niemieckiego online. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Łódzkim i na Uniwersytecie w Regensburgu (Bawaria, Niemcy). Od ponad 5 lat uczę niemieckiego z sercem i z polotem. Wcześniej łączyłam nauczanie z pracą w korporacji, ale po studiach stwierdziłam, że chcę oddać się temu zajęciu w 100%. Wiedzę zdobytą w pracy z klientem niemieckojęzycznym, na studiach i podczas pobytu w Niemczech przekazuję na kursach – moje zajęcia są przede wszystkim nastawione na praktyczne używanie języka, stąd motto mojej szkoły: Niemiecki na miarę! Wierzę, że języka można uczyć się w dobrej atmosferze, utrzymywać z uczniami relacje partnersko-przyjacielskie, a metody, których używam wykraczają daleko poza te, które znamy ze szkolnych ławek.

Olga Kraska

Absolwent studiów w zakresie finansów, zarządzania i psychologii. Pracownik Górnośląskiego Centrum Medycznego im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Zawodowo zajmuje się m.in. kwestiami dot. szkoleń specjalizacyjnych w zawodach medycznych. Interesuje się psychologią organizacji i zdrowia oraz zastosowaniami nowych technologii.

Jakub Chomin

Jest absolwentką Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego, biologiem, antropologiem. Doktorat uzyskała na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Jest adiunktem na kierunku Psychologia Wydziału Zarządzania Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Była wieloletnim pracownikiem w Zakładzie Anatomii i Antropologii Katedry Nauk Biologicznych Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach oraz Wyższej Szkoły Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej. Posiada duże doświadczenie dydaktyczne (wykłady, ćwiczenia, kursy) z zakresu anatomii człowieka, antropologii, genetyki, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia oraz neurobiologii. Interesuje się głównie anatomią człowieka i antropologią, psychologią ewolucyjną, neurobiologią, neuropsychologią oraz genetyką. Jest autorem i współautorem kilku publikacji naukowych o tematyce dymorfizmu płciowego, sprawności fizycznej, wieku menarche, gęstości kości młodych sportsmenek, wpływu diety na procesy poznawcze oraz znaczenia żywienia w profilaktyce osteoporozy. Na co dzień jest miłośniczką spacerów w lesie, a przede wszystkim szczęśliwą mamą dwóch synów.

dr Małgorzata Prejsnar-Skrupska

Ta strona używa cookie.

Więcej o używaniu i zmianie ustawień cookie znajdziesz w naszej polityce plików cookies.

Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego

w Katowicach

© 2022 - www.akademiagornoslaska.pl

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu i miejsca konferencji.

Regulamin