Mózg to najważniejszy z ludzkich organów, a zarazem – jeden z najbardziej skomplikowanych narządów.
Taki, o który trzeba nieustannie dbać. Każdego dnia.
Dlatego organizujemy Światowy Tydzień Mózgu w Akademii Górnośląskiej. Dzięki naszym specjalistom dowiecie się między innymi:
•o technikach pamięciowych,
•o tym, jak stres, relaksacja oraz dieta wpływają na budowę i funkcjonowanie mózgu,
•co to znaczy i jakie może mieć konsekwencje - młodość w czasach pandemii,
•jak ważne są codzienne kontakty międzyludzkie.
Nie zwlekaj, zapisz się na wydarzenie. Udział w warsztatach jest bezpłatny!
Widzimy się już 13 marca!
13-19 marca 2023
PRELEGENCI
11:30 - 12:30
Pamięć bez dna?
Stacjonarnie - Ewa Bensz-Smagała
18:00 - 19:00
10:00 - 11:30
13 marca 2023
O sztucznej inteligencji
Stacjonarnie - Jakub Chomin
Mózg psychopaty
Online - Dawid Haracz
14 marca 2023
19:00 - 20:00
Mózg na speedzie, czyli jak się żyje z ADHD
Online - dr Olga Knapek
10:00 - 11:30
Myślenie twórcze - warsztaty
Stacjonarnie - dr Iwona Burka
15 marca 2023
12:00 - 13:00
Kreatywny umysł
Stacjonarnie - Paulina Jagosz
Płeć mózgu
Online - dr Agnieszka Malinowska
17:30 - 18:30
16:00-16:50
Zaburzenia psychologiczne - wina mózgu?
Online - Alicja Grzenik
Mózg - generator fałszywych wspomnień
Online - Ewa Bensz-Smagała
18:30 - 19:30
16 marca 2023
10:00 - 11:30
Pożądanie pieniądza
Stacjonarnie - Jakub Chomin
11:30 - 12:30
Jak radzić sobie z obniżonym nastrojem?
Stacjonarnie - Dawid Haracz
18:30 - 19:30
Recepta na szczęście
Online - Daniel Knapik
17 marca 2023
10:30 - 11:30
Praca po godzinach, czyli co robi mózg podczas snu?
Stacjonarnie - Izabela Pondo
Rozwój sztucznej inteligencji i jej coraz śmielsze wkraczanie w kolejne dziedziny życia stały się faktem. Jakie zatem niesie to za sobą korzyści? Jakie zagrożenia? Czy to już czas na powrót do dyskusji na temat praw robotów? Prelekcja z pogranicza futurologii z elementami rozważań o świadomości, człowieczeństwie i moralności.
Pieniądze są jak powietrze czy miłość - nieważne, jeśli ma się ich dosyć, ale rozpaczliwie ważne, gdy ich brakuje. Czym zatem są pieniądze? Skąd się wzięły? Dlaczego tak bardzo ich pożądamy? Czy dają szczęście? - podczas prelekcji zastanowimy się, czy i jak można odpowiedzieć na te pytania oraz dlaczego coś tak powszechnego i - mogłoby się zdawać - naturalnego, budzi tyle kontrowersji i skrajnych opinii.
Na mini warsztacie uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć, jak z kartki lub zwykłej gry planszowej zrobić niezłą siłownie dla mózgu! Rozszerzą granice swojej kreatywności, a każde kolejne zadanie będzie im sprawiało coraz większą łatwość. Wszystko po to, aby zadbać o swoje neurony, a przy okazji świetnie się bawić!
Z prelekcji słuchacz dowie się, z czego wynika obniżony nastrój i o czym nas to informuje. Poruszone zostanie to, jak radzić sobie z obniżonym nastrojem, jakie metody są najskuteczniejsze i jak nauczyć się efektywnie polepszać swoje samopoczucie.
Słuchacz dowie się z prelekcji, kim jest psychopata i czym się cechuje. Poruszone zostaną kwestie związane mózgami psychopatów – tego, jakie zmiany psychopatologiczne w nich występują i dlaczego objawiają się w postaci dysfunkcyjnego funkcjonowania. Wyjaśnione zostanie to, jak myśli, czuje i zachowuje się psychopata, a także co powoduje rozwój psychopatii u człowieka.
Czym tak naprawdę są zaburzenia psychiczne? Czym się różnią od chorób psychicznych? Jaką rolę odgrywa w nich mózg, a jaką inne czynniki? No właśnie... Inne czynniki to znaczy, jakie?Jeśli interesuje Cię tematyka zaburzeń, czym się mogą charakteryzować, gdzie mają swoje źródło - ta prelekcja jest dla Ciebie. Razem spróbujemy to odkryć.
Sen jest podstawową, biologiczną potrzebą naszego organizmu. Czy wiedziałeś, że gdy smacznie śpisz Twój mózg wciąż pracuje? Podczas snu zajmuje się przede wszystkim utrwalaniem wspomnień, które tworzyłeś w ciągu dnia. Ale to nie wszystko! Podczas warsztatów odpowiemy sobie na pytania takie jak: Co robi mózg podczas snu? Jak powstają sny oraz czy to o czym śnimy ma jakieś znaczenie? Dlaczego niektórzy lunatykują i mówią przez sen? Jakie są skutki długotrwałego niewysypiania się? Czy drzemki w ciągu dnia mają sens? Daj się zaskoczyć!
Czy można wpłynąć na kształt naszych wspomnień? W jaki sposób powstaje ślad pamięciowy? Jak się okazuje, nasza pamięć długotrwała wcale nie działa jak komputer. Kryje mnóstwo tajemnic i niespodzianek, ale jedno jest pewne - pamięć nie jest doskonała. Naturalna skłonność do modyfikacji wspomnień została odkryta przez neurologów już wiele dekad temu. Obecnie wykorzystuje się ten mechanizm między innym do manipulacji. Gdzie kończy się granica treningu pamięci, a zaczyna niebezpieczna zabawa ze wspomnieniami? Spróbujemy odpowiedzieć sobie na te pytania podczas prelekcji.
Czy można wpłynąć na kształt naszych wspomnień? W jaki sposób powstaje ślad pamięciowy? Jak się okazuje, nasza pamięć długotrwała wcale nie działa jak komputer. Kryje mnóstwo tajemnic i niespodzianek, ale jedno jest pewne - pamięć nie jest doskonała. Naturalna skłonność do modyfikacji wspomnień została odkryta przez neurologów już wiele dekad temu. Obecnie wykorzystuje się ten mechanizm między innym do manipulacji. Gdzie kończy się granica treningu pamięci, a zaczyna niebezpieczna zabawa ze wspomnieniami? Spróbujemy odpowiedzieć sobie na te pytania podczas prelekcji.
Czy można powiedzieć, że mózg ma płeć? Jeżeli tak, to czym się różnią mózgi kobiet, mężczyzn, osób niebinarnych? Czy ich mózgi kształtowały się inaczej? Co na to historia, a co wiemy dziś? Czy, w ogóle, można to zbadać? Usłyszycie odpowiedź na te pytania.
Omówienie specyfiki funkcjonowania osób z ADHD i specyfiki samego ADHD (prawda czy mit). Omówienie budowy mózgu leżącej u podłoża zachowań problemowych: impulsywność, hiperaktywność, zaburzenia koncentracji uwagi, hiperskupienie.
W życiu każdego z nas oraz w każdej organizacji niezależnie od profilu jej działalności, złożoności czy wielkości powinno być miejsce na: kreatywność podczas projektowania prostych, efektywnych rozwiązań; wykorzystanie niestandardowych podejść do budowania standardów; podejście nowatorskie, nieszablonowe do rozwiązywania problemów i burzenia złych nawyków; wyobraźnię podczas projektowania innowacji. Kreatywność jest jedną z kluczowych kompetencji w XXI wieku. Podczas warsztatów postaramy się pobudzić myślenie pytające, kombinacyjne i transformacyjne, które są podstawowymi narzędziami twórczego człowieka.
Czy istnieje tak naprawdę recepta na szczęście? Co to właściwie oznacza wieźć szczęśliwe życie? Część z Was twierdzi, że nie ma czegoś takiego, jak recepta na udany dzień czy życie. Przedstawimy Wam wizję osób starszych z Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Zachęcamy do wyrobienia sobie własnej opinii i dyskusji podczas planowanego wydarzenia.
Brak miejsc!
Brak miejsc!
Brak miejsc!
Brak miejsc!
Brak miejsc!
Brak miejsc!
Brak miejsc!
REJESTRACJA NA WYDARZENIE
udział bezpłatny
PARTNERZY
Ewa Bensz-Smagała
Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, trener technik pamięciowych. Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach, pracuje również jako trener i terapeuta. Większość pracy zawodowej poświęca dzieciom, stara się szczególnie pomagać i rozwijać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Realizuje treningi pamięci i szybkiego czytania, wspomaga terapeutycznie dzieci z trudnościami w nauce. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, prowadzi również diagnozę i terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Pracuje z dziećmi z ASD, pomagając w codziennej nauce i treningu zdolności poznawczych.
dr Olga Knapek
Obecnie psycholożka, terapeutka prowokatywna. Kiedyś polonistka, specjalistka od analizy
i interpretacji. Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą. Naukowo bada podłoże emocji, zależności między emocjonalnością a neurobiologią mózgu. Zajmuje się diagnostyką kliniczną i terapią zarówno pacjentów klinicznych jak i dążących do rozwoju własnego. Sama ma ADHD, które nie przeszkadza jej być naukowczynią, wykładowczynią czy specjalistką w swojej dziedzinie.
Daniel Knapik
Student psychologii, społecznik. Zawodowo jest terapeutą środowiskowym i wychowawcom grupy starszej w świetlicy środowiskowej. Docelowo marzy o pracy na uczelni. Hobbystycznie tworzy podcasty o nazwie: Psychologiczne tête-à-tête. Dzięki pracy z dziećmi jest na bieżąco
z najnowszymi trendami, a dzięki współpracy z osobami starszymi ma możliwość zastosować się do cennych rad i wskazówek życiowych.
dr Iwona Burka
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, wykładowca akademicki, trener biznesu, uczestnik konferencji naukowych krajowych i międzynarodowych, autor i współautor publikacji z zakresu systemów zarządzania, filozofii Kaizen i koncepcji Lean. Jej pasją jest upraszczanie, eliminowanie marnotrawstwa, złożoności i skomplikowania. Jest, jak sama siebie określa: „Simplicity Designerem”, który nieustannie doskonali swój mindset, rozwijając i promując różne sposoby myślenia, by radzić sobie w złożonym, skomplikowanym, niejednoznacznym i niepewnym świecie.
Alicja Grzenik
Studentka czwartego roku psychologii (specjalizacja - psychologia kliniczna). Wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Psychologii Akademii Górnośląskiej, gdzie podejmuje działania mające na celu pozyskanie partnerów merytorycznych Koła, współorganizuje konferencje i wydarzenia mające na celu popularyzację nauki. Prelegentka licznych wydarzeń popularno-naukowych z obszaru psychologii. Prowadzi zajęcia z efektywnej nauki i kreatywności dla dzieci.
Dawid Haracz
Przewodniczący Koła Naukowego Psychologii Stosowanej w Akademii Górnośląskiej, jest certyfikowanym coachem międzynarodowej federacji ICF, szkoleniowcem oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Autor książki „Samoocena i pewność siebie” oraz autor bloga na temat rozwoju osobistego i psychologii www.dawidharacz.com. Jego głównym obszarem zainteresowań są osobowość oraz zaburzenia osobowości, studiuje psychologię kliniczną.
Izabela Pondo
Studentka psychologii oraz członek Koła Naukowego Psychologii Stosowanej Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Wolontariusz i kolider projektu Akademii Przyszłości w oddziale w Gliwicach. Interesuje się przede wszystkim neuropsychologią, psychodietetyką oraz zaburzeniami takimi jak depresja, ADHD oraz zaburzenia osobowości. Swoją przyszłość wiąże z psychologią kliniczną, a także z uzyskaniem uprawnień psychoterapeuty w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prywatnie miłośniczka maratonów górskich i kryminałów.
Paulina Jagosz
Studentka V roku Psychologii. Zainteresowana chorobami neurodegeneracyjnymi oraz sposobami na opóźnienie procesu starzenia. Lubi szukać fajnych sposobów wspierających prace umysłu.
Dr Agnieszka Malinowska
Psycholog, dietetyk, wykładowca akademicki, doktor nauk o zdrowiu. Jest w trakcie specjalizacji
z psychologii klinicznej- subspecjalizacja psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. W pracy zawodowej zajmuje się diagnozą dzieci młodzieży i dorosłych, oraz terapią psychologiczną dzieci oraz młodzieży, osób przygotowujących się do tranzycji oraz opiniowania sądowego w zakresie uzgodnienia płci. W Akademii Górnośląskiej pracuje na stanowisku adiunkta Wydziału Psychologii, prowadząc zajęcia z przedmiotów: projekt badawczy, psychologia rodziny, praca z pacjentem LGBT+, zaburzenia odżywiania, seksualność człowieka w cyklu życia, problemy związane
z seksualnością i tożsamością płciową.
Absolwent studiów w zakresie zarządzania oraz finansów. Student psychologii Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Pracownik Górnośląskiego Centrum Medycznego im. prof. Leszka Gieca Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Zawodowo zajmuje się m.in. kwestiami dot. szkolenia podyplomowego w zawodach medycznych. Interesuje się psychologią organizacji i zdrowia oraz zastosowaniami nowych technologii.
Ta strona używa cookie.
Więcej o używaniu i zmianie ustawień cookie znajdziesz w naszej polityce plików cookies.
Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
© 2022 - www.akademiagornoslaska.pl
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu i miejsca konferencji.